I samband med årets föreningsstämma så röstades det igenom ett kollektivt avtal som gäller TV, Bredband och Telefoni, det innebär att den 1/10 2019 så kommer samtliga hushåll få tillgång till följande tjänster från Telia:

  • 100/100mbit Internetanslutning
  • Telia Bredbandstelefoni (kostnad tillkommer för samtal, valfritt om man vill använda detta men kan vara bra att koppla t.ex. porttelefonen till)
  • Telia TV-paket Lagom samt Telia TV Play som gör det möjligt att se kanalerna i smartphones, ipads eller smart-TVs även utomlands/via telefonen ( se mer info kring kanaler som ingår här: https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/product/lagom )
  • TV-box, Trådlös router, installationshjälp som innebär att ert uttag (som nu sitter precis innan för ytterdörren) flyttas till ert tv eller vardagsrum för enklare inkoppling till TV.

Telia har nu även bifogat en presentation till oss, se gärna den genom att klicka här. (obs priser kan variera sedan denna info gick ut till er).

Detta kommer kopplas in och aktiveras under sensommar/höst och aktiveras den 1/10 2019, första betalningen kommer dock på januaris avi från HSB och grundpaketet kostar 219kr per månad. Då beslutet röstades igenom av en majoritet av medlemmarna så gäller det samtliga boende och går ej att förhandla bort.

Så för er som är nyinflyttade – teckna inte upp långa avtal med andra bredbandsleverantörer om ni vill undvika dubbla avgifter.

Dock kommer Comhem finnas kvar och vårt standard TV-utbud via tv-antenn kommer finnas kvar tills vidare.

 

Har ni frågor om era avtal och Telias tjänster så ber vi er kontakta Telia direkt, antingen läser ni på deras hemsida www.telia.se eller kontaktar dem via telefon på 90200 eller avvaktar ni tills längre fram då de kommer ut med mer info vad som gäller för att lägga till extra tjänster (som extra tv-boxar, högre bredbandshastighet eller fler tv-kanaler).

Det avtal vi tecknat kallas Telia Fastighetsanslutning kollektiva bredbandstjänster via fiber med 3play och telefoni.

Styrelsen försöker så gott vi kan att ge information men ni får respektera att vårt fokus inte är att svara på frågor kring Telias tjänster/tekniska lösningar eller hur era avtal ser ut med Comhem eller andra operatörer utan detta gör ni bäst hos företagen i fråga.

Tags: |